من نحن | About

Photo by ian dooley

معرفة البيتكوين | تقنية سلسلة الزمن | المال السليم | السيادة الفردية | بالعربي

انطلقت مبادرة bitcoinarabic.org في عام 2019 لتخطي حواجز اللغة ونشر معرفة البيتكوين في العالم العربي. أصدر فريق BitcoinArabic حتى الآن ما يزيد عن ٦٠ مقالًا وكتابًا في مختلف نواحي البيتكوين. سواء من الناحية التقنية أو الاقتصادية أو المجتمعية أو غيرها، إن الدخول في عالم البيتكوين تجربة فريدة بحق. هدفنا نقلها للوطن العربي.

من العراق شرقا إلى المغرب العربي، يحمي البيتكوين الأفراد من الأنظمة المالية الفاسدة وانهيارات العملة والأزمات الاقتصادية وتسلط الحكومات، فيحافظ على أموالك تحت سيطرتك أنت فقط، ليفتح أبواب الادخار والتجارة والرخاء و يطلق العنان للتعاون بين البشر.

سنبدأ بنصف مليار لسان عربي في ٢٢ دولة وننتهي بنظام مالي للبشرية جمعاء.

افهم البيتكوين… جمع ساتوشيات

انضم لنا / ادعمنا

Bitcoinarabic.org بوابة العالم العربي لفهم البيتكوين، يقوم عليها متطوعون مؤمنون بالبيتكوين وبدعم من مجتمع البيتكوين. نرحب بنشر المشاركات من مقالات أو ترجمات ، كما يمكنك التبرع لدعم المحتوى العربي.

للمقالات والترجمة: تواصل على تويتر @Arabic_hodl أو البريد: salam@bitcoinarabic.org

لدعم المحتوى أرسل ساتوشيات هنا: bc1q6h3dszwl798plwkw95j855m0axtp76hdtduc69

About

Bitcoin knowledge | Timechain | Sound Money | Self-Sovereignty | in Arabic
Built by bitcoiners, for everyone

Mission

Going down the Bitcoin rabbit hole is a life changing experience. However, language and education remain among the biggest adoption barriers for non-English speakers.

We are a group of volunteer bitcoiners building a bitcoin-only platform in Arabic, with content in various formats and at different levels. Our mission is to spread bitcoin adoption among Arabic speakers, foster innovation and freedom, and protect against shitcoinery scams.

From Morocco in the west, to Yemen and Syria in the east, we are opening people’s eyes to how Bitcoin answers their struggles, protects their money, and frees them from corrupt regimes and broken monetary systems.

Bitcoin provides value to everyone. We will start with half a billion Arabic speakers in 22 countries, and end with a global neutral open monetary system for all humanity.

#DieOnThisHill

Contact/ Support/ Contribute

DMs always open: @Arabic_hodl | Email: salam@bitcoinarabic.org

Contribute: If you want to translate/ write something, get in touch and I will reserve/host it for you

Send sats here: bc1q6h3dszwl798plwkw95j855m0axtp76hdtduc69

The Palestinian Bitcoin Initiative: bc1q35fk93ktggjrp23g0mu3xtr5tfaz49qg86emwr

Honored to have received support from The Human Rights Foundation, Peter McCormack, and other anonymous supporters

زر الذهاب إلى الأعلى